Govor dva jezika može izoštriti vještine razmišljanja kod djece s autizmom
![Govor dva jezika može izoštriti vještine razmišljanja kod djece s autizmom](/var/cybermed/storage/images/vijesti/govor_dva_jezika_moze_izostriti_vjestine_razmisljanja_kod_djece_s_autizmom/24964609-1-cro-HR/govor_dva_jezika_moze_izostriti_vjestine_razmisljanja_kod_djece_s_autizmom.jpg)
Učenje drugog jezika može se činiti kao neobičan pristup liječenju autizma, no novo istraživanje ukazuje na iznenađujuće prednosti dvojezičnosti. Naime, pokazalo se, da su u testovima izvršnih funkcionalnih vještina koje, na primjer, pomažu ljudima u rješavanju problema, donošenju odluka i upravljanju emocijama, djeca koja govore više od jednog jezika bila bolja od ostalih.
Višejezična djeca s dijagnozom poremećaja autističnog spektra bila su daleko sposobnija kontrolirati svoje impulse nego djeca s istom dijagnozom koja su govorila samo svoj materinji jezik.
Utvrđena je izravna i neizravna povezanost između višejezičnog statusa i vještina gledanja perspektive, tako da je višejezičnost povezana s boljim vještinama gledanja perspektive.
Inače, poremećaj autističnog spektra povezan je s izrazitom heterogenošću u sposobnostima izvršne funkcije. Komponente izvršne funkcije uključujući inhibiciju i pomicanje povezane su s ključnim simptomima poremećaja autističnog spekta kao što su zauzimanje perspektive, društvena komunikacija i ponavljajuće ponašanje.
Smatra se, da bi poticanje višejezičnosti kod djece moglo pružiti prirodnu intervenciju za neke vrste mentalnog funkcioniranja.
Izvor:
Autism Research