Svjetski stručnjaci za rad s djecom s poteškoćama u razvoju ponovno u Hrvatskoj


Svjetski stručnjaci za rad s djecom s poteškoćama u razvoju ponovno u Hrvatskoj

Nakon iznimno uspješne prve hrvatske konferencije za DIR/FLOORTIME, udruga "Dira“ u Zagreb dovodi vodeće svjetske stručnjake na području dječje razvojne psihologije Jakea Greenspana i Tima Bleekera, direktore američke klinike The Floortime Center, kako bi kroz interaktivna predavanja i video prikaze slučajeva predstavili napredne tehnike rada s djecom s poteškoćama u razvoju.

Na prošlogodišnjoj konferenciji više od tristo stručnjaka, roditelja i studenata dobilo je uvid u osnove ovog jedinstvenog pristupa u radu s djecom s poteškoćama u razvoju, a ove godine imaju priliku svoje znanje unaprijediti na konferenciji koja će se održati 8. i 9. prosinca u Four Points by Sheraton Panorama Zagreb hotelu.

"Nakon što su sudionici konferencije prošle godine upoznali osnovne principe i strategije rada s djecom različite dobi i razvojnih nivoa, ove godine imaju priliku naučiti napredne tehnike rada DIR/FLOORTIME modela. Posebna pozornost posvetit će se neželjenim ponašanjima, kao što su agresivnost, samozaokupljenost, stereotipija, skriptiranje i ostale poteškoće“, najavila je Ana-Marija Dujmović Roksandić, predsjednica Udruge za pomoć djeci s poteškoćama u razvoju i poticanje harmoničnog razvoja djece i mladih "Dira“.

Prema riječima predsjednice Udruge, osim u individualnom radu, Floortime tehnika se može primijeniti i u radu unutar predškolskih grupa, razreda ili manjih socijalnih grupa, čemu će biti posvećen drugi dan ovogodišnje konferencije. Naime, kada je god to moguće, djeca s poteškoćama u razvoju dio su redovnog programa predškolskog i školskog sustava što pomaže u razvoju djetetovih jezičnih, kognitivnih i socijalnih vještina.

"Uloga učitelja, odgajatelja i osobnih asistenata je ključna u radu s djecom s poteškoćama u razvoju, stoga je važno da su upoznati s najnovijim postignućima u ovom području. Upravo zato smo dio konferencije za DIR/FLOORTIME posvetili grupnom radu. Proteklih je godina veliki napredak napravljen u nacionalnom kurikulumu kako bi djeca s poteškoćama u razvoju imala što više koristi od sustava i edukacijskih programa, no svi koji rade s djecom moraju znati razumjeti individualne razlike i u skladu s tim primijeniti različite načine učenja. Upravo im u tome pomaže ova konferencija“, objasnila je Dujmović Roksandić.

Broj djece s poteškoćama u razvoju iz dana u dan raste, pa je prema nekim podacima, do prije dvadesetak godina broj djece s poteškoćama u razvoju bio tek 3 naprema 10.000, danas se taj broj povećao te čak jedno od stotinu djece ima određenu razinu poteškoća u razvoj, a nerijetko se dogodi da blaži oblici psiholoških poremećaja ostanu neprepoznati.

DIR/FLOORTIME model razvio je Stanley Greenspan, jedan od vodećih dječjih psihijatara suvremenog doba na području rane intervencije i razvojnih poremećaja, kako bi povećao razinu socijalizacije djece s poteškoćama u razvoju, unaprijedio jezične sposobnosti te smanjio repetitivna ponašanja. Samo ime terapije dolazi od Greenspanova uvjerenja da se odrasli moraju spustiti na pod ("floor“) kako bi komunicirali s djecom te ističe ključnu ulogu roditelja i drugih članova obitelji, zbog važnosti njihovih emocionalnih odnosa s djetetom. Model pri planiranju programa za svako pojedino dijete na prvo mjesto stavlja razumijevanje točne razine emocionalnog i funkcionalnog razvoja djeteta (D – Developmental), jedinstvenog senzornog sustava svakog djeteta (I – Individual Differences) te pojedinačnih odnosa djeteta i osoba uključenih u život i rad s djecom s poteškoćama u razvoju kao što su učitelji, roditelji i terapeuti (Relationship-based).

Jake Greenspan, inače sin Stanleya Greenspana, te njegov kolega Tim Bleeker, u proteklih desetak godina su radili s više od tisuću obitelji, predavali diljem svijeta te trenutačno u Sjedinjenim Američkim Državama vode jedinstvenu kliniku na svijetu The Floortime Center™ koja provodi The Greenspan Floortime pristup™.