Dječja psihologija


Da bi mogli slati poruke na forum trebate se prijaviti. Novi korisnici mogu se registrirati ovdje. Molimo vas da prije registracije pročitate Pravila za korištenje foruma.

Broj tema: 432 | Broj poruka: 1417

anonymous

Hana Hrpka, prof. psih.

Hrabri telefon
Zagreb, Draškovićeva 72


Laž, zaboravljanje, krađa


Morate biti prijavljeni kako bi imali pristup forumu. Prijaviti se možete na sljedeći način: ovdje

Autor Poruka

Lilijana

02.06.2010. 16:12

Poštovani, molim vas za savjet kako spriječiti slijedeće...sin mi ima 9 godina...njegovo ponašanje je krenulo nizbrdo nakon 1.razreda OŠ...prvo je počeo lagati za zvaki minus u školi ili nižu ocjenu od 5, zatim je počeo lagati i za banalne stvari, ak je nešto zaboravio i slično ...ne preuzima odgovornost da je pogriješio uvijek mulja i laže i dalje i ako je sve jasno da več znamo istinu..laže u oči nama roditeljima, učiteljima...nema mjere, kune se na vse i ne priznaje nikako..niti ne trepne sa okom, niti se od straha (ipak je dijete) ne rasplaće,....uvijek ide do kraja sa lažima..čak mu je svejedno da se po nedužnome okrivu braća ili prijatelji...naknadno, kako se stanje nikako nije ispravilo, počeo je i uzimati novac od roditelja ( kupuje si sladkiše,...) Zadnji primjer..dali smo mu novac za izlet..sve je vratio sa obrazloženjem da nisu imali prilike ništa kupovati......drugi dan nađem skriti novac (još više nego smo mu dali mi)...i pod velikim pritiskom konačno priznaje da je uzeo meni iz novčanika i nezna zašto.. Za sva svoja postupanja nema odgovora zašto to radi..primjećujem, da puno zaboravlja (od školskih zadaća do stvari gdje ih ostavlja..) Dodatno skriva uživanje slatkiša u večim količinama ..papire skriva iza kreveta, po ormarićima,..i naravno kad ustanovimo da sltkiši fale opet tvrdi da nije on..a ipak se svi dokazi nađu kod njega..i još ne priznaje odmah....Laže i za banalne stvari..pranje zubiju, spremna torba za slijedeći školski dan, da nije bio na internetu,...U školi je odličan đak, sa buntovnim ponašanjem, kad prkosi, veli da se mu ne da - otvoreno, time da kako laže i krade su malo i počele padati ocjene na 4 i puno minusa od nezalaganja i kroničnog zaborava domačih zadača. Imamo još dvoje djece 6 i 5 g., ali mi se bavimo njima samo usput jer nam sin stvara svakodnevno nek problem ..onda slijede razgovori, analize, obečanja,...a sve bez pravog-pozitivnog efekta. Svi razgovori sa nama, rodbinom, školskim pedagogom i defektologom, učiteljicom...čak prilikom Prve Pričesti ( tema-svakodnevno ispitivanje savjesti)..ništa nije promijenilo njegovo ponašanje. To traje več predugo i sve dublje. Želim mu pomoć i odgojit ga u poštenu, iskrenu i odgovornu osobu, zato vas molim za savjet. Smatram, da to prelazi sve granice i bojim se što će bit u njegovoj 15. godini života...shvačate?!
Neki pediatar mi je rekao da je to poremečaj ponašanja F91...molim stvarno stručnu osobu (psiholog ili psihiatar) za odgovor.
Puno hvala, L.

Hana Hrpka, prof.

30.06.2010. 14:47

Poštovana,

hvala Vam što ste se obratili Hrabrom telefonu za savjet. Iz Vašeg upita
vidim da ste se zaista potrudili kako biste uspjeli dobro odgojiti svog
sina. Vjerujem da Vam je sada teško nalaziti se u situaciji u kojoj se trudite,
a da imate osjećaj da ne postižete velike pomake prema boljem.

Napisali ste da je pedijatar Vašem sinu postavio dijagnozu F 91. Ono što Vam mogu reći jest da je to poremećaj ophođenja koji uključuje
ponašanja kao što su agresivnost, laganje, destruktivnost, vandalizam,
krađe, bježanja iz škole i slično.No, za detaljnije tumačenje - konkretno situacije Vašeg djeteta, potrebno je da potražite stručnu pomoć.
Preporučujem da se obratite Poliklinici za zaštitu djece Grada Zagreba.
Kontakti Poliklinike su:
ADRESA: Argentinska 2, 10 090 Zagreb
TEL: +385 1 34 575 18
mail: info@poliklinika-djeca.hr
RADNO VRIJEME: radnim danom od 7:30 do 20:00, subotom od 07:30 do 15:30.
Također je važno redovito komunicirati sa djetetovim pedijatrom od kojeg također možete dobiti uputnicu za dječjeg psihologa.

Što se tiče Vašeg stava i ponašanja prema sinu, predložila bih Vam da
prvo sebi jasno definirate koje su granice njegovog ponašanja. Granice
trebaju biti jasne, konkretne i dobro definirane. Kada to odlučite,
prenesite sinu kakvo konkretno ponašanje od njega očekujete, koje su mu
opcije na raspolaganju i što je pozitivan ishod kooperativnosti. Npr.
"Ako ćeš mi govoriti istinu o ocjenama u školi, povisit ću ti džeparac
za pr. 15 kuna." Pri tome je bitno da ste dosljedni i da ne popuštate
pred djetetovim pritiscima :"Još samo ovaj put", jer ćete tako pokazati
djetetu da ne mislite ozbiljno ono što govorite i da ne govorite ono što
mislite te da je u redu ako dijete ne poštuje granice koje ste
postavili. Ako želite biti fleksibilni učinite to prije nego dijete
zahtijeva da popustite.
Nadam se da će Vam nešto od napisanog pomoći ili barem usmjeriti prema
uspjehu i boljem ponašanju Vašeg sina.
Želim vam puno sreće,
Hana Hrpka, prof.